לקוחות יקרים. יתכנו הגבלות במשלוחים לישובי הדרום באיזור העוטף וישובים הסמוכים לגבול הצפון.
במקרים אלו כתבו לנו הודעה ונעדכן אותכם. אנו מחזקים את ידי צה״ל וזרועות הבטחון. יחד ננצח!
בברכה צוות מגנטנט
תפריט המוצרים
מידע טכני על מגנטים

מידע טכני על מגנטים

תופעת מגנטיות על קצה המזלג:

כל חומר בעולמנו בנוי מאטומים קטנים .האטום מורכב מגרעין (פרוטון וניוטרון) ואלקטרונים הסובבים סביב לגרעין האטום. כל אלקטרון סובב גם סביב עצמו .תופעה זו נקראת ספין (spin). סיבוב זה יוצר שדה של כוח סביב האלקטרון. כוון הסיבוב משפיע על אופיו של שדה הכוח וגורם לאלקטרון למשוך אליו או לדחות ממנו אלקטרונים אחרים. כוון סבוב האלקטרון לצד אחד מייצר שדה כוח אותו מכנים "קוטב צפוני" וכוון הסיבוב לצד הנגדי מייצר שדה כוח אותו מכנים "קוטב דרומי". (שמות אלו אינם קשורים כלל לצפון והדרום הגיאוגרפיים של כדור הארץ וניתנו לתופעה באופן שרירותי לחלוטין). קטבים הפוכים צפוני ודרומי נמשכים זה לזה וקטבים זהים נדחים זה מזה השם המדעי של שדה כוח זה הוא "שדה מגנטי".

חומרים פרומגנטיים (ferromagnetic) וחומרים דיאמגנטיים (diamagnetic)

במרבית החומרים בטבע לאטום יש גם אלקטרונים הסובבים לכוון אחד וגם אלקטרונים הסובבים לכוון המנוגד ולכן מבטלים את שדה הכוח אחד של השני. לחומר כזה באטום אין שדה מגנטי מורגש והוא מכונה חומר דיאמגנטי כלומר לא מיתמגנט. מכך נלמד כי מרבית החומרים בטבע אינם מיתמגנטים (לדוגמה: עץ ,פלסטיק ,גומי ,זכוכית , וכן מרבית המתכות שבטעות נוהגים לחשוב כי הן מתמגנטות) ישנם חומרים יוצאים מן הכלל כגון ברזל בו יש חוסר שוויון בין האלקטרונים ולכן אינם מקזזים לגמרי את השדה המגנטי בינהם. כל אטום בחומר כזה הוא מגנט זעיר בעל קוטב צפוני וקוטב דרומי. חומר כזה נכנה חומר פרומגנטי כלומר מיתמגנט. למרות שבחומרים פרומגנטיים כל אטום הינו מגנט זעיר כדי להפוך אותו למגנט שימושי עלינו לסדר את האטומים בחומר כך שכל הקטבים הצפוניים באטומים יפנו לכוון אחד אחיד וכל והקטבים הדרומיים לכוון ההפוך. אם נשפיע על החומר הפרומגנטי עי שדה מגנטי חיצוני האטומים שלו יסתדרו באופן הנ"ל וכך ניצור מגנט שימושי. ברזל ,ניקל וקובלט הם חומרים פרומגנטיים.

אמצעי זהירות בשימוש עם מגנטים חזקים במיוחד:

  • עוצמת ההצמדות של המגנט למתכות הינו של עד עשרות ק"ג ועשוי לגרום לפציעה גופנית בשימוש בלתי זהיר. במיוחד היזהר מהיצמדות מגנט למגנט.
  • הרחק מהישג ידם של ילדים.
  • הרחק מאנשים עם קוצב לב, הרחק ממכשירים אלקטרונים, טלפונים ניידים, מחשבים וכדומה. המגנט עלול לשבש פעילות המכשירים ואף להזיק להם.
  • הרחק ממכשירים ומוצרים המכילים מדיה מגנטית כגון כוננים קשיחים, כרטיסי אשראי, כרטיסים מגנטים, קלטות אודיו ווידיאו. המגנט עשוי למחוק לחלוטין מידע מגנטי.
  • עוצמת הכוח המלאה של המגנט הינה במגע ישיר וקרוב למתכת. יתכן וממרחק של מספר סנטימטרים לא יורגש כוח משיכה וכאשר נקרב במעט המגנט יימשך בעוצמה ובמהירות מפתיעה למתכת, היזהרו!
  • מגנט ניאודימיום אינו מתאים לשימוש בטמפ' עבודה הגבוהה מ 80 מעלות צלסיוס. בחשיפה לחום מתבטל השדה המגנטי שלו, המגנט מאבד את כוחו וחודל להיות מגנט.
  • המגנט אמנם חזק אך שביר כאשר מקבל זעזוע חזק. יש לקרבו לאט למתכת ולבלום את עוצמת המגע הראשוני שלו עם המתכת.
שיתוף העמוד:
תמונת ברירת מחדל למאמרים

שילוב לוחות במשרד או בעסק

שילוב לוחות במשרד או בעסק בשנים האחרונות אנו רואים לא מעט לוחות מגנטים מחיקים במשרדים או בעסקים שונים. הלוחות נועדו להסביר לעובדים על תפקידם או נושאים אחרים שקשורים לתפקיד. בעזרת לוח מגנטי מחיק או לוח

חיפוש באתר

פניה מהירה